Van Hué naar Hoi An

25 juni 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Dinsdag 14 juni weer een dag om te verplaatsen. Na 1 nacht verblijf in het prima Asia hotel van Hué was het alweer opkrassen geblazen.

Fietstaxi

Om 08.00 uur werden we in de fietstaxi gezet voor een klein ritje door de stad met als eindbestemming, jawel,daar is ie weer...., de markt! De dag ervoor zijn we hier ook geweest, maar door het andere tijdstip was er veel meer handel in de verse vlees en vis.
Daarna verlieten we Hué om langzamerhand  100 km af te zakken in zuidelijke richting naar Hoi An. Onderweg in deze kustroute zaten nog eenpaar stops verborgen. In de buurt van Da Nang (derde stad van Vietnam) waren enkele tunnels in het traject door de bergen aangelegd. Onze gids vermeed deze tunnels en volgde de oude bergroute om ons de mooie vergezichten niet te onthouden. Bovenop deze berg was nog een oude uitkijkpost van de Amerikanen te bezichtigen.

Uitkijktoren USA
We vervolgden de weg naar de volgende stop in Da Nang. Hier hebben we een eenvoudige lunch gebruikt in een lokaal tentje

en een bezoek gebracht aan het Hindoe museum.
Even verderop hebben we in op- en in een rots vervaardigde pagode bezocht. Indrukwekkend hoe dat hier ooit vervaardigd is.
Daarna nog een klein stukje door en in de middag kwamen we aan in Hoi An, een kleine leuke (bad)plaats in het midden van Vietnam. Hier gaan we 4 dagen verblijven.